Økonomiassistent med debitorerfaring

Økonomiassistent med debitorerfaring

Arctic Group A/S, Aalborg

Brænder du for økonomi og har du erfaring med og interesse for debitorer? Så er du måske vores nye kollega i koncernens økonomiafdeling, hvor du vil få et selvstændigt ansvar for koncernens debitorer samt deltage i øvrige økonomiopgaver i koncernen.

HVILKE UDFORDRINGER FÅR DU
Økonomiafdelingen består i dag af 8 medarbejdere på hovedkontoret i Aalborg. Afdelingen varetager økonomifunktioner for alle selskaber i koncernen, herunder daglig bogføring og årsregnskab. Du kan som udgangspunkt forvente, at blive beskæftiget med følgende arbejdsopgaver:

• Fakturering for koncernens selskaber
• Udsendelse af kontoudtog samt rykkerskrivelser
• Mundtlig og skriftlig opfølgning og inddrivelse af udeståender
• Kommunikation og indberetning til advokat og debitorforsikring
• Udarbejdelse af gældsbreve, sikkerhedsstillelser og afdragsordninger
• Kontrol og registrering af ind- og udbetalinger samt leverandørservice
• Bankafstemninger
• Optimering af afdelingens processer og arbejdsgange på egne områder
• Implementering af og sikre overholdelse af koncernens debitorpolitik
• Afstemninger i forbindelse med månedsafslutning
• Ansvar for nogle af koncernens mindre selskaber herunder bogføring, månedsafslutning og årsregnskab
• Øvrige ad hoc opgaver i afdelingen

DINE KVALIFIKATIONER
Du har minimum 3 års erfaring fra en lignende stilling. Du er uddannet regnskabs-, økonomi- eller revisorassistent og det er altafgørende, at du tidligere har arbejdet med debitorer.

Du har et solidt kendskab til Microsoft Office pakken, herunder gerne superbruger i Excel og er vant til at bruge IT som et primært værktøj i din arbejdsløsning. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab og erfaring med Axapta Dynamics.


HVEM ER DU
Du arbejder struktureret, selvstændigt og er vedholdende. Som person er du ansvarlig, energisk og initiativrig. Du tager ansvar for egen læring, ligesom du er et menneske, der har det godt med at være i et foranderligt og uformelt miljø. Vi har travlt, så hvis du er en person, der gerne yder lidt ekstra, for at få opgaven løst vil det være en stor fordel.

Du vil i dit arbejde have en stor kontaktflade eksternt og på tværs af organisationen, hvorfor det er en fordel, hvis du er udadvendt, god til at kommunikere og skabe gode relationer på tværs af alle niveauer – ikke mindst er vi kendt for at være en afdeling, der har et godt humør.

HVEM ER VI
Arctic Import er en stærk familieejet virksomhed. Nordatlanten er vores hjemmebane og hverdagen her er vores passion. Takket være vores mangeårige tilstedeværelse i Norden kender vi markederne bedre end de fleste, og vi er stolte af vores nordatlantiske arv.

Vores arbejdsplads er præget af et foranderligt miljø, hvor vi hele tiden skal være klar til at omstille os ud fra kravet fra kunderne, og det marked vi agerer i. Vi har en uformel kultur og vægter det højt, at vi skal have det sjovt og samtidig skabe resultater sammen.

ANSØGNING
Har du lyst til at skabe dig en fremtid hos Arctic Group A/S, så send din ansøgning vedlagt CV allerede nu eller senest den 13. december 2018. Send ansøgningen via mail til hr@arcticgroup.dk eller til Arctic Group A/S, Langerak 17, Postboks 8220, 9220 Aalborg Øst. Mærk din ansøgning ”Økonomiassistent”.

Tiltrædelse er senest den 1. februar eller snarest mulig.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Regnskabschef Charlotte Pihl på tlf. 31 50 58 36 eller via mail ctp@arcticgroup.dk.

Kontakt

Charlotte Pihl, Tlf. 31 50 58 36 - Mail ctp@arcticgroup.dk